torsdag 9 juli 2015

FOTON PÅ CARL-ROBERT LINDSTRÖM

Jag rensade i en låda, som innehåller flera fotoalbum, lösa bilder och gamla brev. Till min förtjusning hittade jag bilder på min Farfar, som jag inte visste att jag hade. Bilderna alltså. Det är en låda jag har fått låna av min bror en gång, men det har inte blivit av att han har fått den igen. Beror nog mest på, att han inte har varit och hälsat på hos oss på länge.

Det blev alltså ett par fina bilder från Polyfoto på min Farfar Carl-Robert Lindström, Arkitekt SAR.
Han återfinns på Wikipedia HÄR.  Jag har försökt att ladda upp de här två bilderna på Wikipedia, men klarade inte av det. 

I mitt första inlägg i den här bloggen, var det en Mats, som kommenterade och ville att jag skulle lägga upp dem på Wikipedia, för han har skrivit en hel del om min Farfar där. Hoppas att denne Mats hör av sig igen.

5 kommentarer:

  1. Tänk så vackert det är med svart/vita foton. I går kväll var jag inne på Wikipedia och läste om den farfar. Verkar ha varit en duktig, ambitiös och rar man. Kram/attis

    SvaraRadera
  2. Hej. Något sent ser jag detta :-), men jag har nu lagt till bilden i artikeln om din farfar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju roligt att du hittade min Farfars Bild. Var det i min blogg? Där lade jag in två bilder för rätt längesen. Försökte att lägga in nån på Wikipedia också. Men jag klarade inte av det. MVH Gunilla Ljungberg född Lindström

      Radera
  3. Jag hittade den (och din andra) på Wikimedia commons där du laddat upp den. Någon annan hade sedan kategoriserat dem så att de hamnade i rätt kategori där jag sedan hittade dem. Det är inte helt trivialt det där med uppladdningarna och få in bilder i artiklarna, men nu pryder bilden iallafall artikeln vilket är roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju självlärd, när det gäller datorn. Men det lyckades ju till slut ändå. Jag såg, att du hade lagt in Farfar Carl Robert Lindström. Jag har ju inte skrivit här på ett tag, men jag tänkeer ta mig ikragen och fortsätta. Det finns så mycket jag kan berätta om.

      Radera