tisdag 12 maj 2015

CARL ROBERT LINDSTRÖM.



Det här är min Farfar Carl Robert Lindström, när han var rätt ung och skulle ge sig ut på en vandring ser det ut som.
Här är det ett riktigt stort gäng samlat till fest. Carl Robert är mannen som står, upp och har en flicka på armen. Rakt nedanför honom sitter Farmor Gerda iklädd vit klänning. 

På baksidan av fotot står alla namnen på de som är med. Från vänster:

Nils och Tyko Klinchenström,
Olof Ehermann,
Marta Ehermann med Gunnel,
Jane (min Pappas syster, äldst i barnaskaran),
Arvid Tamson (Jag är inte säker på stavningen),
Karl-Herman (Min Pappas äldre bror) Han kallades antingen för Falle Kalle, eller som jag sa, Farbror Keman),
Pappa med Wera E.
Mamma Gerda,
Hjalmar Westin

Underskrift. Aronsborg 1921.

Jag beskar bilden och fick fram min Farfar Carl- Robert bättre.

Nu hoppas jag, att den mannen, som frågade mig vid ett tidigare tillfälle i bloggen om jag hade en bild på Carl-Robert, eftersom han hade skrivit i Wikipedia om honom. Vill du se vad han har skrivit klicka HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar